Tervetuloa Helin blogiin

Esittelen näillä sivuilla tekemiäni käsitöitä. Kommentteja otetaan mielellään vastaan.

lauantai 13. helmikuuta 2010

askarteluja


Harmaa talo

Mummonmökki

Aloitin näiden nukkekotien tekemisen viime keväänä. Jäivät silloin kesken kun alkoi puutarhakausi. Nyt olen sitten tehnyt niitä eteenpäin. Ovat vieläkin kesken, kun odottelen tarvikepakettia saapuvaksi Minimaailmasta. Paketissa ovat muun muassa saranat kattoa ja aukaistavia etuovia varten. Talot ovat mdf-levystä, josta sahasin tarvittavat osat. Ikkuna-, ovi ja porrasaukot olen leikannut kuviosahalla. Ikkunat, ovet ja portaat olen ostanut Minimaailmasta sekä Nukkekoti ja lelu nettikaupoista. Lattiassa olen käyttänyt jäätelötikkuja ja kontaktimuovia. Seiniä olen koristellut maalilla ja Tilda-askartelupapereilla. Tarvittavia puulistoja olen ostanut sekä nettikaupoista että sinooperista. Harmaa talo on tulossa kolmivuotiaalle tytölleni ja punainen pienempi mökki on menossa mummolaan. Nukkekotitarvikkeista mainitaan, että ne eivät ole lasten käyttöön sopivia - niinpä jätän talot vähän vaillinaisiksi. Olen suunnitellut että niitä voi jatkaa kun tyttö kasvaa ja on itse kiinnostunut talon tekemisestä. Talo on tyttöni mielestä kiinnostava ja hän tunkee oviaukosta sisälle kolmekertaa liian suurta pingviiniänsä, kun se on hänen mielestään pingun kotitalo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti