Tervetuloa Helin blogiin

Esittelen näillä sivuilla tekemiäni käsitöitä. Kommentteja otetaan mielellään vastaan.

perjantai 19. maaliskuuta 2010

Housuja

Uusia housuja. Meillä on kova kysyntä housuissa, sukkahousuissa ja pikkupöksyissä. Kerttua on yritetty opettaa olemaan ilman vaippaa vuoden alusta alkaen. Se näkyy pyykkivuorena ja housu pulana. Takapakkia opettelussa tuli kun neidillä oli ripulia kolme viikkoa ja oli laitettava vaipat takaisin. Tällä viikolla olemme jatkaneet harjoituksia. Pyykkivuoren keskellä olen tullut siihen tulokseen että koiran sisä siistiksi opettaminen on huomattavasti hermoja hellivämpää kuin Kertun
Hilcon tummanpunaisesta velurista ompelin housut  joihin applikoin maatuskan lahkeeseen. Nauha on Mailegin kokoelmista. Housut ovat kokoa 98cm. Housuissa on mielestäni hiukan liikaa väljyyttä yläosassa.

 Samalla kaavalla ompelin Hilcon pilkku velurista housut. Tässä mallissa väljyys on ihan ok. Kankaan olen ostanut Pikku-auringosta viime kesänä. Näin Ottobre -lehdessä kankaasta ommellut pöksyt ja ihastuin oitis kankaaseen. Meni varmaankin pari kuukautta enne  kun löysin kangasta Pikku-auringon sivuilta. Niinpä tilasin sitä hiukan reilummin. Sittemmin olen tullut siihen tulokseen että kokoajan  markkinoille tulee ihania kankaita oikeasti ei tarvitsisi hamstrata mitään kankaita suuria määriä.
Housuissa on Mailegin ja Farbenmixin nauhaa.

1 kommentti:

  1. Saman oon huomannut! Oon hamstraillut paria velouria, että voi niistä tilauksiakin ottaa mutta ihan turhaa...kaappiin ne meinaa jäädä =).
    Millä kaavalla nuo housut on? Alemmat voisin heti ottaa omalle neidille, ihanat!!

    VastaaPoista

Jätä kommentti